Στείλτε στο: smoketses@gmail.com τη γνώμη σας για καπνούς που δοκιμάσατε.

Ευχαριστώ τους : erinmore, antonios, ptzavel, Paris, Elias,Nektarios,taki για τη συνεργασία τους
και το Βασίλη για τη βοήθεια του στις μεταφράσεις.

Κυριακή 15 Νοεμβρίου 2009

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΠΝΩΝ

Καλησπέρα φίλοι συγκαπνιστές
Ξεκίνησα να γράφω σε αυτό το προσωπικό μου ιστολόγιο, κάποιες κριτικές καπνών που έχω κατά καιρούς δοκιμάσει.Σκέφτηκα, λοιπόν, ότι πρέπει κατ΄αρχάς να επεξηγήσω τα κριτήρια βαθμολόγησης του κάθε καπνού.


Βαρύς: Εδώ βαθμολογώ την περιεκτικότητα σε νικοτίνη και την δύναμη του καπνού.Πόσο «βαρύς» είναι ο καπνός,ανεξάρτητα αν μου αρέσει ή όχι αυτή η δύναμη.Θα χρησιμοποιήσω και έναν αδόκιμο όρο γιά να γίνω πιό κατανοητός.«Πόσο πολύ την ακούς όταν ανάβεις την πίπα σου».
Γεύση: Σε αυτόν τον τομέα βαθμολογώ από το 1 έως το 5 την γεύση που αφήνει ο καπνός στον ουρανίσκο μου.Βέβαια ποτέ δεν βιάζομαι να κρίνω έναν καπνό σε αυτόν τον τομέα, γιατί οι γεύσεις που μου δίνει ένας καλός καπνός εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό, από το τι έχω φάει ή τι έχω πιεί προηγουμένως.Η καλύτερη χρονική στιγμή για να κρίνω έναν καπνό σε αυτόν τον τομέα είναι το πρωϊ.Θα πλύνω τα δόντια μου, θα πιώ ένα ποτήρι παγωμένο νερό (χειμώνα ή καλοκαίρι), και θα απολαύσω μία γουλιά μέτριου ελληνικού καφέ (ή τσάϊ) πριν ανάψω την πεντακάθαρη και στεγνή πίπα μου.
Φρουτώδης Γεύση: Πολλοί καπνοί στις περιγραφές κουτιού, αναφέρουν γεύσεις φρούτων όπως δαμάσκηνο, μήλο, μάνγκο, πορτοκάλι, κεράσι κ.ά.Εγώ βαθμολογώ με άριστα το 5 δύο παραμέτρους.
Α΄παράμετρος:Εάν και κατά πόσο η υπόσχεση των κατασκευαστών ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, δηλαδή αν όντως γίνεται εύκολα αντιληπτή αυτή η γεύση στον καπνό.
Β΄παράμετρος:Κατά πόσο αυτή η γεύση είναι ωραία και σε τι βαθμό ευχαριστεί τον δικό μου ουρανίσκο.
Άλλες Γεύσεις: Ισχύει ότι και στον προηγούμενο τομέα.Η διαφορά έγκειται στις γευστικές υποσχέσεις των κατασκευαστών γιά κανέλλα, διάφορα ηδύποτα, σοκολάτα, βανίλια, ξηρούς καρπούς, κ.ά.
Άρωμα: Και εδώ η βαθμολόγηση χωρίζεται σε δύο παραμέτρους.
Α΄παράμετρος:Τι άρωμα αναδύεται όταν ανοίγω το κουτί.Με προδιαθέτει σε αρκετά μεγάλο βαθμό για το τι πρόκειται να καπνίσω αργότερα.
Β΄παράμετρος: Όταν ρουφάω τον καπνό, τον στροβιλίζω στο στόμα, για να πάρω όλες τις γεύσεις του και αφού εισπνεύσω (κατεβάσω) το 30% περίπου, το υπόλοιπο το εκπνέω α ρ γ ά από τη μύτη απολαμβάνοντας τα αρώματα του.Αυτά λοιπόν τα αρώματα βαθμολογώ-αξιολογώ εδώ.
Άρωμα στο δωμάτιο: Το βασικότερο κριτήριο βαθμολόγησης είναι η αντίδραση της γυναίκας μου.Και επειδή έχω την ατυχία να μην καπνίζει, το κριτήριο γίνεται ακόμη πιο αυστηρό.Γενικά εδώ βαθμολογώ το άρωμα που αφήνει ο καπνός στο χώρο και συνήθως αντιλάμβανεσαι το πόσο ωραίο ή άσχημο είναι το άρωμα αυτό, από τις αντιδράσεις των γύρω σου.Λίγες φορές μπορώ να μυρίσω το άρωμα που αφήνει ο καπνός μου στο δωμάτιο.
Βήχας με Πρώτη Πρωϊνή Ρουφηξιά: Εδώ η βαθμολόγηση είναι εντελώς υποκειμενική και πολύ εύκολη, πιστεύω.Τα αρώματα, η νικοτίνη ή η υγρασία του καπνού μπορεί να μου προκαλέσουν έντονο βήχα με τη πρώτη πρωϊνή «ρουφηξιά».Το 5/5 σημαίνει καθόλου βήχας το πρωϊ.Το 1/5 σημαίνει πολύς βήχας το πρωϊ.

Τι άλλο αξιολογώ σε έναν καπνό πριν τον «τυλίξω σε μία κόλλα αναθεώρησης».

1.Πόσο ΞΕΡΟΣ είναι.Α πα πα ούτε να το σκέφτομαι δεν θέλω.
2.Πόση υγράσια έχει.Θέλει ή δεν θέλει μία μικρή «ξήρανση» πριν τον καπνίσω.Η απόφαση είναι καθαρά θέμα εμπειρίας.
3.Εάν και πόσο θερμαίνει το μπώλ κατά τη διάρκεια του καπνίσματος.
4.Εάν καπνίζεται στεγνός μέχρι το τέλος του μπώλ αφήνοντας μία στεγνή λευκή στάχτη ή εάν λασπώνει στο τέλος.Σε αυτό σημαντικό ρόλο παίζει και η καπνοσύριγγα.Οι υδροστατικές καπνοσύριγγες δεν επιτρέπουν στα υγρά του στόματος να εισχωρήσουν στο μπώλ και να βρέξουν τον καπνό.
5.Το πόσο αργά ή γρήγορα καίγεται ο καπνός.
6.Το πόσο εύκολα ή δύσκολα ανάβει.Παράδειγμα ο DARK STAR του McClelland είναι καταπληκτικός καπνός, ανάβει όμως πολύ δύσκολα.
7.Η φυσική γλυκύτητα των μη αρωματικών τύπου VIRGINIA καπνών,η πικάντικη γεύση των καπνών που περιέχουν PERIQUE, ο LATAKIA και πόσο έντονη και ενοχλητική – για μένα –κάνει την παρουσία του .Αυτά τα στοιχεία τα βαθμολογώ και στη γεύση του καπνού με άριστα το 5.
8.Κατά πόσο τα αρωματικά περιβλήματα καλύπτουν ή όχι τη φυσική γεύση του καπνού.Όσο λιγότερο την καλύπτουν τόσο το καλύτερο.
9.Εάν και κατά πόσο μπορώ έναν καπνό να τον καπνίζω όλη μέρα π.χ.Larsen Selected No50 ή μπορώ να τον καπνίσω (όχι λόγω κόστους) σε συγκεκριμένες στιγμές της ημέρας και ειδικά της νύχτας π.χ.PENZANCE ή BOB’S CHOCOLATE FLAKE.
10.Εάν ο καπνός προκαλεί ένα ελαφρύ ή πιο έντονο κάψιμο στη γλώσσα μου.Αυτό το δυσάρεστο συναίσθημα μπορεί να προκληθεί από την ποιότητα του καπνού, μπορεί όμως να προκληθεί από λάθος στην τεχνική γεμίσματος της καπνοσύριγγας, δηλαδή να έχω «μπουκώσει» τη καπνοσύριγγα, να μην επιτρέπεται η ομαλή διέλευση του αέρα, με αποτέλεσμα να αναγκάζομαι να εισπνέω πιο έντονα και νευρικά συνέπεια του οποίου ανεβαίνει η θερμοκρασία του καπνού που εισπνέω.
11.Πόσο αρμονικά για τον ουρανίσκο μου έχουν συνδυαστεί οι διάφορες ποικιλίες καπνών.

Αυτό το ταξίδι μου στις «γεύσεις» των καπνών ξεκίνησε πρίν από 4 χρόνια περίπου.Ένα φθινοπωρινό πρωϊνό είχαμε συγκεντρωθεί κάποιοι φίλοι στο εργοστάσιο του παππού Alexander.Εκεί γνώρισα τον Theosmoke ο οποίος μου έδωσε να δοκιμάσω ένα μίγμα που είχε φτιάξει.Ξετρελλάθηκα.Μέχρι τότε οι μόνοι καπνοί που κάπνιζα ήταν αυτοί που κυκλοφορούσαν στην εγχώρια αγορά.
Σε ευχαριστώ Θόδωρε.